В настоящия материал ще обърнем по-специално внимание на няколко разпространени метода за атака и неутрализиране на алармената система на автомобила и методите, които използват реномираните производители за защита срещу тях.
Атака с груби мерки
В този случай се разчита на съчетанието от бързина, груба сила и достатъчни познания по електрическата инсталация на автомобила. Колата се разбива, при което алармената система неминуемо се задейства, след което крадците отварят капака на двигателя. Има няколко метода да се спре свиренето на сирената.
Ако сирената е неaвтономна, тоест без вътрешно захранване, прекъсването на кабелите й ще доведе до моменталното й спиране. Ако сирената е автономна, прерязването на кабелите няма да помогне, и в такива случаи се прибягва до разбиването й с чук. След като сирената е спряла, се пристъпва към търсенето на релето за блокиране на двигателя. Ако алармата е от типа, при които алармата е с нормално отворени контакти на релето за блокиране на двигателя, и то е вградено в алармата, за да се преодолее блокировката, има само един метод, а именно да се намери къде се намира самата аларма (ето защо е толкова важен монтажа на алармата), след което да се проследят жиците на кои елементи в системата съответстват, за да се определи двойката кабели, които трябва да се дадат на „късо”, за да се запали мотора.
При тези аларми запалването на двигателя е много трудно. Ако алармата е от тип на блокировката - нормално затворени контакти и релето е външно, за да се премахне блокировката, не е нужно да се прибягва до гореописаните методи, защото е нужно само да се намери къде е алармата и да се извадят куплунзите й.
Има и друг метод за обезвреждане на блокировката на двигателя, а именно да се познава в детайли запалителната система на конкретната кола, за да може да се „байпасира” блокировката с подаването на +12 V, маса или друг сигнал в зависимост от предполагаемата блокировка. Например, имаме блокировка на двигателя с прекъсване на подаването на +12 V, към бобината за високо напрежение. В този случай колата ще запали, ако от +12 V на акумулатора се подаде захранване към бобината на клемата, обозначена с „кл.15”. С този пример отново подчертаваме особенната важност на монтажа на алармата при охраната на колата.
Обемният датчик е особено ценен, например при кражба на ценности, намиращи се в автомобила. В този случай крадците внимателно демонтират някое от стъклата на колата, като внимават да не правят резки удари, които могат да задействат шоковия сензор, след което „бъркат” в колата и изваждат ценните вещи.
|