Първата информационна медия за сигурност, защита и безопасност
На фокус
Методи за неутрализиране на автоаларми и начини за защита
12.02.2012
размер на шрифта 

 

В настоящия материал ще обърнем по-специално внимание на няколко разпространени метода за атака и неутрализиране на алармената система на автомобила и методите, които използват реномираните производители за защита срещу тях.

Атака с груби мерки

В този случай се разчита на съчетанието от бързина, груба сила и достатъчни познания по електрическата инсталация на автомобила. Колата се разбива, при което алармената система неминуемо се задейства, след което крадците отварят капака на двигателя. Има няколко метода да се спре свиренето на сирената.

 

Ако сирената е неaвтономна, тоест без вътрешно захранване, прекъсването на кабелите й ще доведе до моменталното й спиране. Ако сирената е автономна, прерязването на кабелите няма да помогне, и в такива случаи се прибягва до разбиването й с чук. След като сирената е спряла, се пристъпва към търсенето на релето за блокиране на двигателя. Ако алармата е от типа, при които алармата е с нормално отворени контакти на релето за блокиране на двигателя, и то е вградено в алармата, за да се преодолее блокировката, има само един метод, а именно да се намери къде се намира самата аларма (ето защо е толкова важен монтажа на алармата), след което да се проследят жиците на кои елементи в системата съответстват, за да се определи двойката кабели, които трябва да се дадат на „късо”, за да се запали мотора.

 

При тези аларми запалването на двигателя е много трудно. Ако алармата е от тип на блокировката - нормално затворени контакти и релето е външно, за да се премахне блокировката, не е нужно да се прибягва до гореописаните методи, защото е нужно само да се намери къде е алармата и да се извадят куплунзите й.

Има и друг метод за обезвреждане на блокировката на двигателя, а именно да се познава в детайли запалителната система на конкретната кола, за да може да се „байпасира” блокировката с подаването на +12 V, маса или друг сигнал в зависимост от предполагаемата блокировка. Например, имаме блокировка на двигателя с прекъсване на подаването на +12 V, към бобината за високо напрежение. В този случай колата ще запали, ако от +12 V на акумулатора се подаде захранване към бобината на клемата, обозначена с „кл.15”. С този пример отново подчертаваме особенната важност на монтажа на алармата при охраната на колата.

Обемният датчик е особено ценен, например при кражба на ценности, намиращи се в автомобила. В този случай крадците внимателно демонтират някое от стъклата на колата, като внимават да не правят резки удари, които могат да задействат шоковия сензор, след което „бъркат” в колата и изваждат ценните вещи.
 


« Назад Страница 1 от 5 Напред »


сподели по
Предишна статияСледваща статия
Коментари
Travon
03.05.2013 01:55:08
1019 1141
Dalton
03.17.2013 02:47:41
1014 1025
Teige
05.05.2013 12:47:22
1009 1046
Stevie
03.18.2013 03:58:20
988 1111
Happy
05.05.2013 12:47:22
979 1091
Gertrude
03.23.2013 07:42:31
962 1125
Luckie
04.16.2013 03:24:43
956 1155
Gytha
05.11.2013 10:36:17
944 1112

*Име:
email:
*Коментар:
*Код за сигурност:
 
CAPTCHA
Reload the CAPTCHA code
Всички полета със * са задължителни
 Добавете коментар
Спонсорирани статии
Вижте всички